Skip Navigation

Rendelje meg most!

Ár: 2384.00 Ft
Mennyiség:
nyomtatás
Újdonságaink | Könyveink

Barry Schwartz: A választás paradoxona. Miért a kevesebb a több?

Ár: 2980 Ft
Kedvezmény: 20%
Internetes ár: 2384 Ft

284 oldal, ragasztott
ISBN 978-963-06-1222-7

Fordította: Hajdu Eszter Fanni


Miért fordítunk egyre több időt vásárlásra?

Miért okoz gondot a sok választási lehetőség?


Ha farmert szeretnénk vásárolni, ma már különböző színű és szabású nadrágok közül választhatunk. Ha samponra van szükségünk, körülbelül több mint száz fajta közül választhatunk. A választás mindig pszichés teher és felelősség is. A számtalan választási lehetőség közepette sokszor túl sokat foglalkozunk azzal, hogy „mi lett volna ha˝, ezáltal az esetleges kimaradt lehetőségekre gondolva csökken a megelégedettségünk.

A szerző arra ösztönöz, hogy ne csak passzív kiválasztók legyünk, hanem hozzunk létre új lehetőségeket.

A könyv jó néhány technikát is bemutat választásaink kordában tartására, a boldogságunk növelésére.


Közgazdászok szerint ha több választási lehetőséget kínálnak fel a vevőknek, az nagyobb és élénkebb versenyhez fog vezetni, mely által termelékenyebbek és hatékonyabbak leszünk. Barry Schwartz briliánsan mutatja be könyvében, hogy ez nem teljesen igaz, hiszen csak egy bizonyos pontig növekszik a hatékonyság és a fogyasztói jólét. Praktikus tanácsokkal lát el bennünket a választásaink kordában tartására, hogy azok több megelégedéssel szolgáljanak. Számos kutatással támasztja alá az emberi döntéshozatal folyamatát, mint például azt, hogyan választunk iskolát, párt vagy orvost. Végezetül emlékeztet minket arra, hogy mi hoz igazi boldogságot az emberi életbe.


„Ez a könyv kétfajta módon értékes. Egyrészt meggyőzően mutat rá arra, hogy legtöbbször a kevesebb választási lehetőség jobb, és hogy a legtöbben megpróbálják a legjobb döntést meghozni. Másrészt szellemes bevezetést nyújt a döntéshozatalról és az elégedettségről szóló aktuális pszichológiai kutatásokhoz.”
Daniel Kahneman, Nobel-díjas közgazdász


A Forbes.com és a Business Week magazin ezt a könyvet a 2004-es év tíz legjobb üzleti könyv egyikének nevezte.


Tartalom

Bevezetés

Első rész: Amikor választunk
1. fejezet: Menjünk vásárolni
2. fejezet: Új választások

Második rész: Ahogyan választunk
3. fejezet: Döntés és választás
4. fejezet: Ha csak a legjobbat tesszük

Harmadik rész: Miért szenvedünk?
5. fejezet: Választás és boldogság
6. fejezet: Elszalasztott lehetőségek
7. fejezet: „Ha csak...”: a sajnálkozás problémája
8. fejezet: Miért kiábrándítóak a döntések: a megszokás problémája
9. fejezet: Miért szenved mindenki az összehasonlítástól?
10. fejezet: Kinek a hibája ez?

Negyedik rész: Mit tehetünk?
11. fejezet: Mit tegyünk választási lehetőségeinkkel?

Köszönetnyilvánítás
Jegyzetek
Tárgy- és névmutató


Letölthető anyagok:

Borító
Tartalomjegyzék
Beleolvasok
Tárgy- és névmutató

TED Talks Barry Schwartz: The paradox of choice

« vissza