Skip Navigation

Rendelje meg most!

Ár: 2864.00 Ft
Mennyiség:
nyomtatás
Újdonságaink | Könyveink

Guy Kawasaki: Elmés kezdés – Jól bevált, gyakorlatban kipróbált tanácsok kezdő és újrakezdő vállalkozóknak

Ár: 3580 Ft
Kedvezmény: 20%
Internetes ár: 2864 Ft

247 oldal, ragasztott
ISBN 978-963-88047-3-0

Fordította: Darnyik Judit

Legyen szó új termékről, új szolgáltatásról, új cégről, új részlegről, új szervezetről vagy bármi más újításról – ha a szándék megvan, ez a könyv megadja hozzá a módszert.

Egy álommal szokott kezdődni, ami nem hagy nyugodni minket, villámcsapás-szerűen belénk hasító, sohasem tapasztalt ihlettel, egy világmegváltó, mindent túlszárnyaló ötlet, a jövő nagy dobása szenvedélyes hajszolásával. Aki jobbá akarja tenni a világot, az rendszerint egy nagyszabású ötlet megszállottjává válik. De hogyan jussunk el az ötlettől a megvalósításig?

Akár cégalapítóként, akár cégen belüli vállalkozóként vagy nonprofit szervezet alapítójaként fogunk valami újba, tanácsban nincs hiány, hogyan készítsünk üzleti tervet, hogyan toborozzunk, szerezzünk tőkét és építsünk márkát. Sőt, oly sok könyvet, cikket és honlapot találunk a témában, hogy sok induló vállalkozó a bőség zavarában nem tudja, melyiket kövesse. Vagy az is előfordul, hogy nem a legfontosabb szempontokra koncentrál, és kudarcot vall, mielőtt felismerné a hibáit.

Az Elmés kezdésben Guy Kawasaki, az üzleti élet egyik legeredetibb és legközvetlenebb stílusú stratégiai zsenije osztja meg az olvasóval két évtizedes tapasztalatát. Az eredmény: nélkülözhetetlen kézikönyv kezdőknek és újrakezdőknek – a multinacionális cégek alapítóitól az egyházakéig. A szerző az 1980-as években az évszázad egyik legnagyobb vállalata, az Apple vezetésében segédkezett, és a cég termékeinek előnyeit hirdető evangélistákat faragott a hétköznapi fogyasztókból. A Garage Technology Ventures nevű kockázatitőke-befektető cég alapítójaként és vezérigazgatójaként a gyakorlatban, több tucat induló cégen is kipróbálta az ötleteit. Üzleti sikerkönyvek és cikkek szerzőjeként pedig olvasók ezreinek adott tanácsot, miként váltsák valóra a cégalapítási álmaikat.

Ez a könyv a tőkekovácsolástól kezdve a megfelelő alkalmazottak felvételén, a pozicionáláson, a márkaépítésen, a hírverésen, a konkurencia kezelésén és az igazgatótanács vezetésén át egészen a közösségépítésig számos kalandon kalauzol át. Számára mindez tudomány és művészet egyben, röviden szólva Elmés kezdés.


„Amikor Isten megteremtette a világot, megfogadta Guy tanácsát: kicsiben kezdte, és szívétlelkét beleadta. Igaz, hogy nem lett minden tökéletes, de – amint az Elmés kezdés kerek perec kimondja – garancia nincs, csak nagyszerű lehetőségek vannak. Olvassuk el a könyvet, és alkossunk valami csodálatosat!”
– Geoffrey Moore

„Az induló vállalkozások sikeréhez három alapvető dologra van szükség: egy garázsra, egy ötletre és erre a könyvre – Guy életszagú útmutatójára. Bárcsak az első betűtől az utolsóig feltehetném a szövegét a Sequoia Capital honlapjára – nagyon megkönnyítené a dolgunkat.”
– Michael Moritz, Sequoia Capital

„A bölcs ember okul a hibáiból, a még bölcsebb más hibájából tanul. Az Elmés kezdés című könyvben Guy Kawasaki barátom a vállalkozói botlásaiból levont tanulságokat és a közben felhalmozott bölcsességét egyaránt megosztja az olvasóval. Guy a gyakorlatban kipróbált, praktikus tanácsokat ad mindazoknak, akik céget, szervezetet vagy akár egyházat kívánnak alapítani.”
– Rick Warren, a Céltudatos élet (The Purpose-Driven Life) című könyv szerzője

„Élvezetes, teljes és rendkívül praktikus vállalkozói kézikönyv – Kawasaki tudásának legjava egyetlen kötetbe sűrítve. Minden cégalapítónak el kellene olvasni. Ne hagyják ki a 18. oldal lábjegyzetét. Sok hasznos dolgot találunk a könyvben, de már csak emiatt is megéri az árát.”
– Clayton Christensen, a The Innovator’s Dilemma (Az újító dilemmája) és a The Innovator’s Solution (Az újító megoldása) című könyvek szerzője

„A jövő nagy nonprofit szervezete és a jövő nagy kockázati tőkéből finanszírozott vállalkozása számára egyaránt hasznos. Mindenkinek el kellene olvasni az Elmés kezdést, aki meg akarja változtatni a világot. Bárcsak már megjelent volna, amikor annak idején útjára indítottam a Teach for America programot.”
– Wendy Kopp, a Teach for America (Taníts Amerikáért) elnöke és alapítója

„Világszerte híres márkát építettem fel, a könyv elolvasása után mégis szinte ellenállhatatlan késztetést éreztem, hogy megszabaduljak a vállalkozásomtól és az egészet újrakezdjem a nulláról. Guy könyve oly sok soha nem sejtett dolgot árult el és oly sok illúziómat rombolta le, hogy úgy olvastam, mint egy regényt. Szívesen lennék azoknak a bankja helyében, akik elolvasták.”
– Jay Conrad Levinson, a Gerillamarketing könyvsorozat szerzője


Guy Kawasaki - a Garage Technology Ventures, egy csúcstechnológiai cégekre szakosodott kockázatitőke-befektető vállalat ügyvezető igazgatója. Korábban az Apple Computer, Inc. kiemelt szakértőjeként tevékenykedett. Neves előadó, számos személyi számítógépekre szakosodott vállalat alapítója. Többek között ő vitte sikerre a Macintosh számítógépet. Ezen kívül hét könyv, például az alábbiak szerzője: Rules for Revolutionaries (Szabályok forradalmároknak), How to Drive Your Competition Crazy (Hogyan őrjítsük meg a versenytársainkat?), Selling the Dream (Az álom eladása), The Macintosh Way (A Macintosh módszere). A Stanford Egyetemen szerzett diplomát, az UCLA-n MBA-fokozatot, valamint a Babson Főiskola tiszteletbeli doktora.
« vissza